Betalingsachterstand op je schadeverzekering

Het kan gebeuren dat je niet genoeg saldo op je rekening hebt staan. Dan lukt het ons niet om je premie te incasseren. Je kunt ook een keer vergeten je premie over te maken. In beide gevallen heb je een betalingsachterstand. Wij sturen je dan een betalingsherinnering.

Wat kun je doen bij een betalingsachterstand?
Wil je jouw openstaande premie direct betalen?
Dan kun je dat doen via rekeningnummer: NL030ABNA0642714746 t.n.v. Guis & Partners. Vermeld daarbij altijd je polisnummer.

Kun je niet meteen betalen?
En heb je nog geen brief ontvangen van ons incassobureau, Heijkoop & Partners BV Gerechtsdeurwaarders. Neem dan even contact met ons op.
Dat kan op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur op 0184-675.666.

Heb je al een brief Heijkoop & Partners BV Gerechtsdeurwaarders gekregen?
Dan loopt het contact over je betalingsachterstand via hen. Voor vragen moet je contact met hen opnemen van 08.30 tot 16.30 uur op 050-525.00.50. Zij helpen je dan verder.

Heb je zorgen over je financiën of heb je schulden?
Steeds meer mensen zoeken hulp bij hun geldzaken. Het op orde houden van geldzaken is namelijk best een uitdaging. Je geldzaken zijn op orde als je iedere maand genoeg inkomsten hebt om je vaste uitgaven van te betalen en genoeg overhoudt om van te leven.
Op www.nvvk.nl vind je aangesloten schuldhulpverlenende instanties.

Doe een gratis test voor advies op maat voor Schuldhulpverlening
Al ruim 36.000 mensen met schuldzorgen werden geholpen met gepast advies via www.geldfit.nl. Doe via geldfit.nl een gratis online test en krijg advies op maat.

Wat gebeurt er als je een betalingsachterstand hebt? 
Reageer je niet op onze betalingsherinneringen? Dan loopt je betalingsachterstand op en lopen de aanmaningskosten op. Uiteindelijk neemt ons incassobureau, Heijkoop & Partners BV Gerechtsdeurwaarders, het van ons over.
 
Je kunt misschien een betalingsregeling treffen 
Lukt het je niet om je premieachterstand in één keer te betalen? Dan kan je misschien een betalingsregeling met ons treffen. Samen met jou stellen wij een betalingsregeling vast. Wij moeten de premie dan wel kunnen incasseren van je rekening. Als dat niet lukt, vervalt de regeling.
 
Wanneer stopt de dekking van je verzekering?
Als je de premie niet betaalt, stopt de dekking van je verzekering. In de brief staat welke datum voor jou van toepassing is. De dekking vervalt dan met terugwerkende kracht. Je kunt dus geen claims indienen vanaf het moment dat de premie bij ons binnen had moeten zijn.
 
Als je motorrijtuig onverzekerd is, ben je strafbaar!
De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) onderzoekt regelmatig of alle geregistreerde motorrijtuigen zijn verzekerd. Is jouw motorrijtuig niet verzekerd? Dan krijg je van RDW een boete van honderden euro’s. Je bent namelijk wettelijk verplicht je motorrijtuig te verzekeren
 
Je hebt betaald. Wanneer ben je weer verzekerd?
Je bent weer verzekerd vanaf de dag nadat wij je achterstallige premie hebben ontvangen. Dit geldt ook voor je motorrijtuigenverzekering.
 
Wil je voortaan via automatisch incasso betalen?
Met een automatische incasso verklein je het risico dat je een premiebetaling mist. Bovendien is het gratis.
 
Zo stel je een automatische incasso in
Neem contact met ons op en houd je gegevens bij de hand: je volledige naam, je adresgegevens, je rekeningnummer en het polisnummer van je verzekering.
Je kunt ons telefonisch of per mail bereiken op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur:
T  0184-675.666
E  info@guis.nl
Cookie instellingen